Blandband, part tretton

1 12 2008

När världen har lagt en deprimerande blöt filt av gråhet i form av decemberväder och IPRED-idioti kan man lämpligen pigga upp sig med ännu en blandbandsinstallation. Just efter millennieskiftet befann jag mig ofta på Den Jättehäftiga Webbreklambyrån, där flipperspel stod i hörn och gamla
serverrum gjordes om till tropiska stränder. Dessutom hade vi en server speciellt avsatt för att lagra vår musik – för musik måste den jättehäftige
webbreklamaren ha för att kunna skapa – och servern hette Gudrun. Via Gudrun lyssnade vi på Ola & Potatisarna. Ja, det var förmodligen den första regeln
jag fick lära mig då jag kom dit – Husgudarna på Den Jättehäftiga Webbreklambyrån heter Ola & Potatisarna, och håll sen käften.

Det finns ganska lite fakta om Ola & Potatisarna, varför jag under åren de har funnits i mitt liv tvingats spekulera en del. Jag vet nu att de kommer från Bollnäs, men jag trodde länge att de härstammade från Borlänge. Varför de har en tubaspelare i stället för en trummis har jag aldrig listat ut, men teorierna har rört sig från att de helt enkelt inte kände nån som kunde spela trummor till att det helt enkelt är mycket ballare med en tuba.  Det råder också stor osäkerhet rörande huruvida de skriver texter innan de spelar in sina låtar eller om de helt enkelt hittar på allt eftersom. Man kan liksom inte veta sånt. Hur det nu är så låter de i alla fall så här – tubapunk från Gästrikland (och inte Dalarna): Ola & Potatisarna.

För övrigt blev jag lite fundersam över hur den personen som googlade sig hit med sökorden ”för helvete” tänkte, men efter att ha skummat igenom alla intressanta sökresultat som då dök upp glömde jag bort det. Däremot vet jag precis hur den som kom hit via ”smyg bilder fitta” tänkte. Fy skäms!

Åtgärder

Information

6 responses

7 12 2008
Stifler

Hej,

Jag såg att du var sugen på en inbjudan till Spotify så jag tänkte tipsa om en sajt som delar ut 18 stycken inbjudningar nu.

http://omdigitalkameror.se/spotify-invites

7 12 2008
Ron Obvious

Det var hyvens av dig, men jag tröttnade på att vänta och hittade ett sätt att gå bakvägen på Flashback. Jag får säga att jag är lite impad av Spotify.

7 12 2008
Ludde

hehe, 2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3,2-3! Ha det!

7 12 2008
Ron Obvious

Inte ens du kan tycka att det var rättvist. Du ska få Phil Jagielka i julklapp. Du får göra vad du vill med honom, så länge som du inte skickar tillbaka honom.

12 02 2012
Wesslan

Antingen Hälsingland eller Gävleborg men inte Gästrikland!

12 02 2012
Ron Obvious

Ola & Potatisarna – detta ständiga mysterium! Är det ingen som vet var de kommer ifrån?

Kommentera

