Äntligen blandband, skreko de alla i kör

28 04 2008
Säkert har även du bläddrat i din kvällstidning och fnyst till när du har sett ännu en knarkrelaterad artikel om ett plufsigt rumpnylle som råkar dejta en supermodell, och tänkt Vem fan är den där fula snubben och varför får han spaltmetrar och supermodeller trots att ingen har hört hans band, jag vill också ha spaltmetrar och supermodeller så att jag kan berätta om det för folk och ingen har hört talas om mig heller. Det har alla gjort vid något tillfälle.
Who_the_hell_is_Pete_Doherty
Pete who?
Men nu ska mitt blandband ge lite perspektiv på den tanken, även om det betyder att vi måste besudla bandet med något som faktiskt skapats på 2000-talet. Det var nämligen så att Pete Doherty, innan han blev ett sönderknarkat supermodellsknullande rumpnylle i ett band ingen har hört, var sångare och gitarrist i The Libertines, och det ska man inte fnysa åt. Tänk dig indiepop som röjer röven någonstans mitt emellan tidiga Pogues och Pulp. Det låter ungefär så här.
Bonusklipp: Dåvarande Organisation (senare Kraftwerk) spelar live i en TV-show. Publiken är… förvirrad.

Åtgärder

Information

2 responses

11 03 2009
[YouTube-test] « En ond plats

[…] 8. Waxie’s Dargle – The Pogues 9. Dallabnikufesin – Anthrax 10. Hurricane – Bob Dylan 11. The Boy Looked At Johnny – Libertines I dag blir det ingen blandbandslåt, men väl något som står i min skivhylla som jag tyckte var […]

1 12 2009
Blandband – the end « En ond plats

[…] Dargle – The Pogues 9. Dallabnikufesin – Anthrax 10. Hurricane – Bob Dylan 11. The Boy Looked At Johnny – Libertines Sida B: 1. Metro – System of A Down 2. Skateboard nej – Ola & Potatisarna 3. […]

Kommentera

