Fummmel

4 09 2006
Nu lutar det mesta åt att jag faktiskt kommer att flytta "hem" igen. Jag har varken tid eller lust för den djungel som är Stockholms bostadsmarknad. Särskilt med tanke på jag har så specifika krav på en potentiell bostad. Ja, så får det nog bli. Jag borde väl ringa min hyresgäst. Sen.
 
Denna dag har långsamt fumlat sig fram. Jag fick förbi en söt flicka som fnulade med sin cykel och satte min toffel rakt in i en stor gren, som jag sen, med tilltvingad oberördhet, inte lyckades få bort på en bra stund. Sedan babblade jag förvirrat med en busschaufför, som också var söt, eftersom jag fått för mig att jag klivit på fel buss. Det hade jag inte. Dessutom välte jag, i ren ouppmärksamhet, nästan omkull en tant.
 
Jag misstänker att min fumlighet kommer sig av att jag är mer nervös än vad jag vill erkänna inför kvällens blind date. Ja, det är egentligen ingen date. Jag ska träffa en flicka som jag har pratat med en längre tid, och som jag redan för längesen kom överens med om att vi bara måste ju träffas nu när vi bor i samma stad. Och först nu har det passat oss båda. Tanken var att hon skulle visa mig sina favorithäng i stan eftersom jag ju var nyinflyttad och vilsen. Detta känns inte längre lika aktuellt med tanke på att jag sannolikt har exakt tre lediga dagar kvar i stan innan jag måste flytta härifrån. Jag vet inte ens hur hon ser ut. När som helst nu kommer jag förmodligen inse att jag inte har något snyggt att ha på mig och kanske drabbas av lätt panik. Men först ska jag nog koka lite pasta.
 
Men det ska säkert gå bra det här.
Åtgärder

Information

2 responses

4 09 2006
Pe
så tråkigt för dig; alltså med lägenheten. men ett tips är faktiskt att sätta upp lappar över stora områden. på min tid som andrahandshyresgäst så var det absolut bästa sättet.
 
spännande med blind date. vi förväntar oss en rapport på det!
4 09 2006
Ron Obvious
Mjo, det kanske kan funka. Mitt problem är nog att jag är lite för ärlig. Jag menar vem vill hyra ut till nån som "letar jobb". Inte för att pengar är nåt problem, men det är det svårt att övertyga folk om.
 
Ja, jag är hemma nu förresten. Det var trevligt. 😉

Kommentera

