Dagens tankenöt

31 08 2006
I förra veckan avgjordes så många viktiga mästerskap att det blev jättesvårt att nyhetsvärdera innehållet. Det gick inte att bortse från att dam-VM i rugby faktiskt slog mästerskapsrekord i medietäckning. Eller att Sverige tog guld i flipper-VM. Att VM i mobilkastning gick av stapeln i Finland. Nu gillar vi ju inte bedömningssporter varför en tävling som utdelar poäng för "grad av besinning" alltid kommer att ligga dåligt till. Dessutom skulle det utföras ett rekordförsök i längdhopp med (snö)skoter på vatten nånstnas i skärgården. Efter viss beslutsångest bestämde vi oss för att ignorera allt detta och skriva om intriger inom ryttarlandslaget istället. Ett dåligt val kan tyckas, men nu blev det i alla fall så.
 
Även jag har beslutsångest. Ska jag återvända hem till vardagen och deltidsmurvlande eller ska jag sätta bo här på chans, utan jobb eller lägenhet klart? Eller ska jag kompromissa – flytta hem ett tag och i lugn och ro leta kneg för att sedan komma tillbaka? Var är min beslutskonsult?
 
Dock har jag äntligen beslutat mig hur jag ska lägga min röst (men inte var). Vi avbryter därför för ett kort politiskt inpass.
Åtgärder

Information

Kommentera

