Gräsklipparmannen

29 08 2006
Efter veckor av tunga moln och dito sinne kvittrar fåglarna och skiner solen äntligen över min sensomriga balkong. Då vaknar även Gräsklipparmannen. Samtidigt. Det gör han alltid. Och han håller sin vrålande helvetesmaskin under min balkong, precis som att någon skulle bry sig det minsta om ifall ogräset växer sig lite för högt. Hatar jag honom, hör jag er fråga. Nja. Vill jag tukta hoom med en härsken brax? Ja, det vill jag nog. Men mest av allt vill jag att han bara slutar. Snälla? Allt jag vill är äta en lugn frukost i solen. Ska det vara för mycket begärt?
 
Detta är ett jobb för en självdestruktiv dräpare.
Åtgärder

Information

Kommentera

