Samtal om musik

27 08 2006
Plats: Soffa i villa. Tid: Fredag natt, 2-tiden
 
– …men du kan ju inte säga en låt som ingen har hört talas om!
– Men Single Phial ÄR ju världens bästa låt
– Nej, kom med nåt bättre.
– Jaja, OK då. Då säger jag Nowhere Fast med The Smiths.
– Ja!
– Ja, och så sista låten på den här skivan…
– Du menar There Is A Light That Never Goes Out?
– Precis!
– Åh!
– Men den är så uppenbar… Vi får ju heller inte glömma Thåströms version av Keops Pyramid
*sensuellt stön*
– Det vet jag inte vad det är.
– Och snackar vi poplåtar så är ju faktiskt den bästa Common People med Pulp – den är ju som en programförklaring för hela…
– Jo, den är bra men du kan knappast säga att den är bäst?
– och, hmm, jag måste ge mig själv stryk om jag inte nämner World Salad
– Huh?
– …
– Jag gillar Saint-Etienne…
– Va..?
 
Fading…
 
Fading…
 
Dead.
Åtgärder

Information

Kommentera

