Kampen fortsätter

23 08 2006
Det kändes nästan regisserat. Jag hummade förnöjt åt den nya mobilförbudsstickern på dörren till T-banetåget på väg hem från jobbet igår natt. Sedan dröjde det exakt 10 sekunder innan en tjej i 25-årsåldern satte sig mitt emot mig och omedelbart plockade upp sin mobil för att ringa Achmed. Både Achmed och jag upplystes om spännande detaljer ur tjejens liv, som till exempel godbitar som att hon "blivit tjock", tyckte att det var segt att träna eftersom hon har "rökt i sommar" och att det, nånstans i hennes omgivning, finns en 22-årig kille som är kär i henne.
 
Vid det laget hade jag lagt ner min bok i knät, eftersom det var alldeles omöjligt att koncentrera sig på bokens plot när sådan spännande information flöt omkring i luften. Jag lade ner boken och började titta på henne samtidigt som jag intresserat nickade då jag tyckte att det passade. Den föraktfulla blicken jag gav henne då hon plockade fram mobilen hade ingen som helst effekt, så jag kände att jag borde prova en ny taktik. Nu fick jag åtminstone ta emot en och annan orolig blick i ögonvrån. När jag inte hängde med i samtalet avbröt jag för att fråga. Man vill ju inte känna sig utanför.
 
Nej, det där hände inte. Jag satt i stället tyst och försökte under protest återuppta tråden i min bok mitt i pladdret. Men nästa gång. Då kanske det händer. För den som vill rösta på hur den personen kommer att åsyfta mig så kan man i nuläget rösta på psyko, äckel och tokdåre.
Åtgärder

Information

2 responses

25 08 2006
(namnlös) wrote:
Nu har jag hållt på en halvtimma med att försöka kommentera men det går junte vare sig att fylla i namn eller webbadress och jag har glömt vad jag ville säga.
 
27 08 2006
Ron Obvious
Det var säkert inget viktigt ändå.
 
Öh. Men på frågan varför det inte funkar har jag ingen aning. Det borde väl räcka att ha en hotmailadress för att kunna "logga in"? Ja, det är min version, och den står jag fast vid.

Kommentera

