Klag

18 08 2006

Idag tänker jag klaga på saker. Saker som är obra. Den nya messengern, till exempel, som lockade och pockade på att bli nedladdad då jag blev bloggare. Så bra, tänkte jag – då kanske man äntligen kan se om andra har uppdaterat sina bloggar utan att behöva surfa in och logga in på alla sidorna bara för att mötas av gammalt mög. Men se, där bet jag mig i tån. Det kan man inte alls. Nej, jag kan inte ens längre se de vackra nunorna på människorna på min kontaktlista. Och det är ju synnerligen obra!

En annan sak som inte alls är särskilt bra är att stadsbussarna i Stockholm luktar sur vispgrädde. Jag lade märke till detta för några veckor sedan. Jag trodde först att det var jag som luktade sur vispgrädde. Att jag var bakfull och att min kropp på något märkligt sätt – fömodligen något kemiskt – börjat avsöndra hemska dofter. Men sedan insåg jag att det kom från bussarna. I Örebro luktar inte stadsbussarna gammal vispgrädde. Inte landsortsbussarna heller. De luktar svettig busschaufförskropp.

Åtgärder

Information

Kommentera

