King Ralph

15 07 2006

En kul grej med mitt gebit är att alla kollegor med någon mått av yrkeserfarenhet har en uppsjö av roliga historier. Under gårdagens genomgång fick så A en plötslig lust att berätta om den där gången han spelade med Pressens lag och Ralf E dök upp svårt sliten och bakfull. ”Han hade knullat runt hela natten och blivit tvungen att sova i en bil.” Det intressanta i historien är dock att vi egentligen pratade om Victoriastipendiatet. Konstig är associationsförmågans vägar.

Kungen av burleska kändisskrönor torde vara min förre kollega H. När jag häromsistens ombads hälsa från nån gammal kursare som är en bekants bekant berättade han genast muntert om hur denne direkt efter utbildningen blivit redaktör för en känd herrtidning och skickats ner till Berlin på porrmässa. Tysk porrmässa, märk väl. Och idag jobbar han för Svenska Kyrkan. H:s historier är ofta så märkliga att man gör bäst i att ifrågasätt sanningshalten. (Tyst för sig själv.) Allra mustigast torde historien om festen med fotbollsflickvännen och de tolv fördömda männen. Min egen claim to fame sträcker sig inte längre än till att ha blivit utskälld av Thomas Nordahl och det lär jag knappast vara ensam om.

Jag har helgen ledig, och det kan jag behöva. Detta ska jag nog fira detta genom att träffa konststudentskan som nyss stigit av färjan från Gotland och ännu en av dessa sommarkurser. Sprit har jag redan införskaffat.

(Gah! Jobbet tär på mig! Jag kom just på mig själv med att försöka utföra något med hjälp av ett snabbkommando för Mac. Jag är illa ute!)

Åtgärder

Information

Kommentera

