Enough bitch!

13 07 2006

Så var VM slut. Det utan tvekan minst tillfredsställande VM jag har upplevt. Och med det märkligaste slutet. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Zidane kommer från Marseilles gator och gör man det blir man per definition en rätt hård jävel. Den hårde förortsjäveln flinade hårt rätt länge åt den jiddrande spaggon men till sist tröttnade han. Och när en riktigt hård jävel tröttnar riktigt hårt på till exempel en jätteirriterande mittback smäller det. Men på vilket sätt?

Borde han inte – i sin sista match och allt – ha sett till att dunka pannan tungt över näsbenet för att riktigt understryka sin poäng? Ska man göra ett jobb ska man göra det ordentligt. Fegade han ur? En fransk skalle? Fattade han inte att den allra största tillfredsställelsen fås av att allvarligt skada den som själv har för vana att allvarligt skada andra och följa upp det med fyra urskuldande gester? Men man kan ju även se hur han knyter högern för att göra sig redo för en feting i den händelse att irritationsmomentet mot all förmodan skulle stå kvar upprätt. så…

…ska man kanske välja att tolka den lägre pannan som den danska skallens motsvarighet på bitchslapen med utsidan av handen – den kanske mest förnedrande stryken av alla? ”Nu är jag trött på dig din lilla jävel, och kolla här – du är inte ens värd en riktig skalle. Nej, jag skallar dig på tutten så att det kommer att se extra löjligt ut när du ligger på marken och grinar och det här är hur mycket jag bryr mig. Bitch.” Den totala förolämpningen. Inget blod, bara en rakryggad markering. ”Nu räcker det, äckel.” Sedan gick han ut och bad barnen om ursäkt. Men inte Materazzi. Bonuspoäng.

Åtgärder

Information

Kommentera

