Äntligen en framgång

11 07 2006

Jag är i sanning kungen! Min reklamation till SJ gick igenom. Ja, det var ju mitt midsommarfirande på västkusten som blev rumphugget på grund av en tågförsening och avsaknad av extrabussar. Idag fick jag pengarna tillbaka i form av en värdecheck. (Den måste dock, ser jag nu, lösas in vid ett och samma tillfälle. Nån som vet nåt ställe dit det är dyrt att åka?) Jag uppskattar särskilt att SJ ”uppskattar att jag tagit mig tid att begära ersättning”. Fint av dom.

Men segern känns viktigare i ett större perspektiv. Jag har nu överklagat – och fått rätt – till Försäkringskassan, A-kassan och CSN! Dessa tre torde ju, kanske med undantag för Skatteverket, som jag aldrig haft något bråk med, vara de allra grinigaste och hopplösaste myndigheterna vi har att göra med i det här landet. Och jag har lurat dem alla! Man kanske skulle ha slagit sig in på juridiken?


Åtgärder

Information

Kommentera

