Ondska i ett immigt glas

2 07 2006

Så har man testat det stockholmska nattlivet. Resultatet: jag är ett vrak av en människospillra. Kvällens promenad slutade med att jag bokstavligen gick in i väggen. Jämmer och ve! Jag vandrade genom den lokala skogen och tvingades bestiga en mycket lång och mycket brant trappa. Och tog slut. Tvingades stanna och vila. Låren började liksom vibrera som i uppror mot den orättvisa behandlingen. Det är synd om människorna.

Det var lördagen som tog knäcken på mig. Först åkte jag till en strand på Långholmen med Smurvlan och några kompisar till henne. I Stockholm åker man T-bana till stranden. Sickna märkliga sedvänjor. Smurvlan var mycket bestört över att hon lyckats sova till halv 1. Ynkligt! Jag klarade inte av att hålla nere en frukost förrän vid 7-tiden på kvällen. Jag har lite oklara minnen om när jag vaknade, men klockan var i alla fall efter tre. Kanske inte den mest idealiska uppladdningen inför morgondagens debut på den aktade morgontidningen.

På kvällen besökte jag en sportpub på Sveavägen tillsammans med några ytliga bekanta för att se min kompis Karlskogarockern spela med sitt nya coverband. Under detta evenemang förtärdes mången iskall maltdryck och här grundlades förmodligen mitt ömkliga tillstånd. Dessutom hånglade jag upp en gift tvåbarnsmor. Kanske din fru? Man skola icke lita på fruntimren. Det gick så hett till att vi blev åthutna av en välklädd yngling som kom med hjälpsamma förslag om var man kunde tänkas kunna hyra ett rum på timtaxa. Men istället klev vi ur taxin på olika ställen. Jag tror dessutom att hon fick betala eftersom alla mina pengar hade gått åt till öl, så nån form av poetisk rättvisa skipades kanske.


Åtgärder

Information

Kommentera

