Cyklacyklacykla cyklacyklacykla velodroooooooooom

30 06 2006

Nu har jag fixat till TK:s cykel. Jag har även, av misstag, gjort mos av hennes hårdrockspall och, också det av misstag, ordnat dubbelt så många kanaler på hennes TV. Men nu gällde det cykeln. Ett utmärkt redskap för att undersöka närområdet. Jag tog en sväng till Långholmen, ända tills det inte gick att cykla längre. Som en en mil lång strand. Så det går ganska långsamt att cykla när det är soligt och varmt som nu. Sen Hammarbyhamnen. Mindre kul. Och hem till Smurvlan. Tjugo minuter om man hittar vägen, annars dubbelt så länge. Ahem.

Cyklandet har medfört en hel del av den typen av smärta som får en att tänka ”Yes! Det var ett rejält träningspass. Nu är jag värd en öl eller tolv!”. Sadeln, som jag höjt upp eftersom den ursprungligen var arrangerad för en dvärg, hasade under resans gång successivt ner till sitt ursprungsläge. Mina lår skrek. Men inte på det trevliga sättet. Jag har dessutom en blåsa på en lillfingret av nån konstig anledning som jag misstänker beror på det obekväma bockstyret, placerat en halvmeter nedanför sadeln, samt en svårt bränd fot till följd av att en cigarettglöd förirrade sig ner i min sko.

Jag lunchade med bibliotekarien och en vän till henne. Trevligt som alltid, men det känns som om vi inte har något att prata om längre. När de skulle handla skor smet jag upp på redaktionen för att kolla läget. Ja, det är sant. Jag kommer att bli tvungen att jobba med Macar. Just som jag stod och pratade med en av mina blivande kollegor dör hans dator. Totalt. Skärmen blir svart. Det verkar ju lovande det här. På måndag smäller det. VM nu.


Åtgärder

Information

Kommentera

