mmrf. grr.

6 04 2006

Vi har börjat med Webb-TV. Det är säkert bra, men måste de sitta mitt på redaktionen och ankra? Ingen mår bra av att se mig släntra förbi i bakgrunden med en kaffekopp i näven. Allra minst jag själv. Min motvilja mot att synas i bild är djup och äkta. Man brukar säga att kameran lägger på tio kilo. Det vet jag inte så mycket om, men däremot lägger den till tio år. För jag är ju i själva verket ung och fräsh som en nyponros, och de där rynkorna och påsarna under ögonen som kameran helt fräckt vill antyda att jag har måste vara nån sorts tekniskt fenomen. Det är nog något elektroniskt.

Jag ägnade min lediga dag åt att göra ytterst lite. Jag råkade bland annat internethandla för femtusen spänn. Oops. Däribland en bok som jag kommer att få spö om jag inte gillar, eftersom den rekommenderades av en stor beundrare. Ja, av den alltså. Boken. Jag är sannerligen en man på gränsen.

Visst ja. Det ringde en man från DN, och undrade händelsevis vad jag tänker ha för mig i sommar och hade jag kanske lust att hänga lite i deras hood? Men redan bortlovad är jag. Det känns lite tungt att kunna tacka nej till DN. Ha, jag visste väl att dubbeltydigheten i det ordet skulle komma till pass nån gång! Sedan ramlade det in ett mail från Expressen. Efter två månader. I vilket de kallade mig ”Johan”. Först med det senaste, indeed.

Färjestad säkrade sjätte raka SM-finalen. Inga problem. De väntade helt iskallt med att vända till sista minuten. Allt för spänningens skull. (Appropå det, har TV4 inga publikmickar i arenan eller är det alltid så där tyst i Jönköping? Stämningen förtogs helt av tystnaden.) Lite synd om HV, men smålänningar är handlingskraftiga. Jag vet en som vägrade att bara sitta och deppa över förlusten. Hon tog tag i problemet direkt och lovade dyrt och heligt att supa skallen i bitar. Det är rätta takter.

Åtgärder

Information

Kommentera

