Hälsa

27 03 2006

Man kan lugnt säga att hälsokvinnan gjorde ett bestående intryck på oss – och inte bara på grund av sitt förtjusande leende eller akrobatiska pausgymnastik. Det skojas fortfarande om henne på redaktionen. Lasse skrev ett kåseri om händelsen, och om hur hoppet som en gång lös i våra ögon släcktes steg för steg av den långa uppräkningen av föda som garanterat skulle ta död på oss förr eller senare. Vi lever, som förmodligen varje sportredaktion gör, på den snabbmat som är enklast att få tag på en vardagkväll.Nu väntar vi bara på att L-Å ska pausgymnastisera lite.

Och jag erkänner – jag har idisslat osötat fullkornsbröd den senaste veckan. Skiten tar ju aldrig slut! Att jag inte har rökt sedan förra söndagen har däremot inget med henne att göra. Det var dags bara. Om man bara väntar på den rätta motivationen så går det förbluffande lätt. Jag borde veta, jag har slutat röka så många gånger. Därför har jag också lärt mig att man aldrig någonsin påstår sig ha slutat röka. Man ”röker inte just nu” bara. Just så.

Ikväll ska den nya tjejen debutera. Med slutspelshandboll. Vad ska hon tro? Den stämningen som det sannolikt blir i kväll lär hon aldrig uppleva igen i den här staden.


Åtgärder

Information

Kommentera

