Skrämskott

10 02 2006

Minns ni min vän Tommy? Det är han som, då vi fikar, alltid pratar om att ”nu får det fan vara nog, nu drar jag ifrån den här hålan och flyttar till Stockholm!” Alla hans bekanta har hört den ramsan i flera år nu. Men gisssa vad. I förra veckan blev det nog. Helt utan förvarning ramlade det in ett SMS: ”Nu drar jag till Stockholm. Bara hoppas att jag har bättre lycka där”. Så nu bor han i nån skrubb i Stockholm. Bara så där. Fortfarande utan ekonomjobb, förvisso, men kanske med lite bättre framtidsutsikter.

Även jag drar till Stockholm, nästa helg. Men jag stannar bara ett litet tag, kanske över helgen om någon av mina flickor vill hysa mig. Den andra stora kvällstidningen hörde av sig mitt under överlämningen i tisdags och undrade om jag hade lust att arsla mig över och impa på dom. Så nu ska jag det. Även om jag betvivlar att de kommer att bli mäkta imponerade. Jag tror inte att jag besitter så många av de egenskaper de värdesätter högst, men en kontakt är en kontakt.

Jag nämnde kanske att jag så smått börjat träna lite. Sidfläsket började komma i vägen. Till min båtnad har jag märkt att jag fortfarande är relativt lättränad, även om det fortfarande finns lite överflödig buk kvar. Stressigt kvällsjobb med snabbmat i ett halvår torde väl ta lite mer än ett par veckor att svettas bort. Om man tar det försiktigt vill säga. Vid tandborstningen i morse högg det plötsligt till så där otäckt som det gör ibland och, inom bråkdelen av en sekund, såg jag framför mig hur jag grimaserande skulle tvingas krypa runt i min lägenhet med obehaglig stil.

Ryggskott, det vet alla som nån gång drabbats av det, struntar i om du är vältränad eller ett slappt fetto. Det förvandlar även den stoltaste och mest högreste till ett dreglande vrak som plötsligt är skräckslagen för plötsliga rörelser. En nysning kan betyda obeskrivlig smärta. Hur jävla vältränad du än är. En sån insikt är inte jättebra för träningsmotivationen. Bråkdelen gick, och det visade sig inte vara så illa. Det var väl nån sorts sträckning för det gör bara lite ont vid vissa rörelser. Det går över. Happy happy joy joy.


Åtgärder

Information

Kommentera

