Om en köksinsikt

25 01 2006

Hälsogenomgången blev tyvärr inställd på grund av ohälsa. Rackarns fånig osis. Nästa gång är det väl min tur att åka på magsjukan. Eller kanske inte. Trots mitt relativt osunda leverne blir jag i stort sett aldrig sjuk. *tar i trä* (Ja, fyllesjuka räknas väl knappast?)

Det är sommarvikariesäsong. Jag har redan anmält mitt intresse för 8-10 stycken. Och ser man på, den stora kvällstidningen kom ihåg mig och satte upp mig på Intressanta-listan utan att behöva träffa mig igen. Sade de i alla fall. Det kan ju också vara så att de kom ihåg mitt senaste besök och omedelbart raderade min ansökan och brände upp utskriften. Inte lätt att veta.

En av de floskler jag brukar rabbla upp om jag så anmodas vid anställningsintervjuer är min noggrannhet. Japp, jag är en uppmärksam tjomme, brukar jag dra till med. Men jag funderar på att stryka det nu. Jag berättade häromdagen om ett gammalt fotbollsminne. Det inträffade i februari 1998, precis efter att jag hade flyttat in i min nuvarande lägenhet. (Min högst tillfälliga lägenhet…) I förra veckan upptäckte jag att jag har en utdragbar skärbräda bredvid spisen. Om man trycker lite där så fjångar den ut. Det tog alltså inte mer än åtta år för mig att uppmärksamma dess existens. Ja, nu när jag tänker efter så ska jag nog stryka det där.

Åtgärder

Information

Kommentera

