Hälsogenomgång

24 01 2006

I morgon ska alla på redaktionen gå på något som kallas för ”hälsoundersökning”. Det lät lite obehagligt. Jag föreställde mig ett scenario i vilket byxor drogs ner, kroppar veks och tänjdes och obehagliga instrument plockades fram. Men sedan var det någon av de mer erfarna redaktionsrävarna (vilket inbegriper alla utom jag) som nämnde något om Den Lilla Blonda som brukar hålla i ”hälsoundersökningen”, och det tändes som ett ljus i dennes ögon. Jag började nu se fram emot det hela med viss tillförsikt. Sen kom Den Lilla Blonda förbi och frågade om powerpoint-möjligheter. Och jag kunde inte låta bli att dra ett jättedåligt skämt. Med allt vad det innebär.

American Idol var inte alls särskilt bra. Min hypotes är denna: om man hela tiden måste låta de två andra jurymedlemmarna påpeka att Simon är lite tyken, i denna den femte säsongen av programmet, så kan man inte ha särskilt höga tankar om sin publiks intelligens. Jag misstänkte först att man gjorde så som någon sorts alibi. Att man ville visa att, visst, han är lite vrång, men vi VET OM det. Vi gjorde vad vi kunde, det är inte vårt fel, tittadär, vilkafinabröst! Men tredje gången, då var vi inte mer än halvvägs in i första delen, sprack den teorin. De går det för att understryka det. Så att man verkligen ska fatta. Jag hatar det. Redan. Jag vill inte se programledarna snacka skit. Men en chans till får det.

Åtgärder

Information

Kommentera

