Tjipp tjipp!

20 01 2006

Jag har upptäckt SVT:s webbarkiv. Mina arbetstider i konjunktion med min förmåga att ha sönder mina videoapparater gör det väldigt svårt för mig att följa serier på TV. Här skulle man kunna tro att hoppet vore ute för mig, men tack vare SVT:s webbarkiv kan eländet mildras. Ja, alla serier finns ju inte där. Veronica Mars till exempel. Ska jag, som den trogne licensbetalare jag ändå är (sen den gången då TV-pejlaren hade mage att ringa på dörren mitt under Simpsons), behöva lusläsa TV-tidningen för att se en repris som uppenbarligen placeras in på måfå varje vecka? Nej, släng in det i arkivet, I dare ya!

Nå, det fria arkivet är trots allt en liten guldgruva. Vad vore en slö ledig fredagkväll utan ett Hajkklipp från 1986 i vilket Bengt Alsterlind tillverkar en säckpipa med hjälp av en ICA-kasse och en galge? Jo, den vore mycket tråkigare.


Åtgärder

Information

Kommentera

