Man bör skriva VARJE dag. Även om man inte har ett dyft att dryfta

19 01 2006

Håll i er nu, för det som jag nu ska avslöja kan upplevas som lite obehagligt. Det kan skaka de grundvalar på vilka ni har byggt era livsvärderingar. Det kan, kort sagt, låta konstigt. Om bara en liten stund tänker jag leta fram ett par gamla långkalsonger ur garderoben. Jag tänker sen ta på mig nämnda långkalsong. Och bära den resten av dagen. Ja, det är knappt att jag förstår vidden av denna händelse själv, men vem är jag att undvika det oundvikliga. So it shall be written, so it shall be done. Jag ska på bandy. Och det är skitkallt. Kanske tar jag fram vinterkängorna också. Eljest tåsingarna skola bliva kalla och erfaret bandyfolk skola kalla mig nedlåtande saker som kan härledas till dålig skodonsplanering. Eftersom jag får lön för tiden kan jag icke föra med mig någon plunta eller slikt som ju annars ovillkorligen hör hemma på bandyarenor, och som håller erfaret bandyfolk varma under matchen. Jag är hur som helst övetygad om att upplevelsen kommer att föra med sig någon form av insikt. Jag vet bara inte vilken än.

För övrigt finns det ett korplag i fotboll från Lund som heter Andy King. Fundera på det.


Åtgärder

Information

Kommentera

