Anka i motljus

13 01 2006

Bara för att jag har gått runt på sistone och muttrat över att jag aldrig har tid att festa till det så dyker det upp tre fester på en gång. Imorrn är det en inflyttningsfest. Den får jag skita, eftersom mina avancerade helgbytarförslag ignorerats eller förkastats. Helgen efter är det fölsedagsfest. Då är jag faktiskt ledig. Då har jag min tre dagar mittemellan mitt åttadagars- och mitt sjudagarspass. Nackdel: den går av stapeln i Mölndal. Men nästa fest måste jag närvara på eftersom det är min fars 60-årsfest. Det är också anledningen till helgbytarkaoset. All work and no play makes Svartsmurfen a dull boy.

Fredag den 13:e idag. Vad ska gå snett? Dagens tidning blev inte särskilt lyckad, av många anledningar. Jag gjorde dock vad jag kunde för att jaga rätt på den som inte ville jagas rätt. Kanske är skället för misslyckandet dagens oturshändelse? Tja, blir det inte värre än så, så är jag nöjd. Har jag otur har det nåt att göra med Papp-Rubbe. Be för mig.

Åtgärder

Information

Kommentera

