Julskinka

13 12 2005

Jag är inte fast anställd, men tydligen får de som är det på mitt jobb en så kallad ”skinkcheck” i julklapp, vilket gissningsvis är någon sorts anal probe eller ett presentkort på stjärt. Det är nog därför som tillägget ”eller annat” står med i det finstilta. Den brasklappen måste vara till för de som redan har tillgång till stjärt (alternativt stjärtpillare) och känner att deras kvot av stjärt (alternativt stjärtpillare) är fylld.
Men för mig som vikarie är dylika hemligheter än så länge höljda i dunkel.

Idag var det lite spännande. Jag träffade Kinas populäraste man. Jag utnämndes också till ansvarig för tidningens nya satsning på ungdomsidrott. Um. Nån som har några idéer?

Nu vill jag helt plötsligt förespråka uttrycket ill-listig. Ord som innehåller tre konsonanter i rad är, rent generellt talat, mäktiga.


Åtgärder

Information

Kommentera

