Jo, det är klart

24 11 2005

Hon ringde mig ikväll, min lilla tårtsmula, min urfiga snurfa, min lilla smurfa. Hon lät bekymrad. Lite nervös. Hon hade fått kalla fötter. Eller en känslomässig härdsmälta, eller vad hon nu kallade det. ”Och jag förstår om du inte orkar med mig när jag är så här virrig”. Men det är klart att jag gör. Jag vet att hon är en komplicerad själ, och jag tycker om det. Mycket. Dessutom uppskattar jag hennes ärlighet. Faktum är att jag tyckte att det var ganska gulligt att hon var så nervös för det hon skulle säga. Och att hennes roomies hejade på henne i bakgrunden. (Jo, jag hörde nog.)

Ja, det är klart. Vi har pratat igenom det där. Det är bäst att vi bara är vänner nu. Hon har fortfarande en del att reda ut efter sitt 8-åriga förhållande. Jag menar, jösses – det är i stort sett hela hennes vuxna liv. Klart att det tar lite tid. Jag hade inte förväntat mig någon het date. Bara att äntligen få tillbringa lite tid med en god vän, en spännande vän. Fast det är klart att jag förstod undertonerna i hennes brev. Att det alltid finns en dörr öppen. Kanske just för att hon använder sig av det där underbara målande språket, och alltid plockar fam mina goda sidor.

Och även att hon använder mig som alibi inför beundrarna som bor där hon bor. De är visst några stycken. Ja, det är klart att hon har beundrare. Jag pratade med en bekant som aldrig ens pratat med henne men som ändå proklamerade att hon är hennes idol, och om du slarvar bort henne är du fan dum i huvet. För att hon har läst henne. Det är klart att någon som väcker så starka känslor bara i text har sina kurtisörer. Och det är klart att jag vill spendera helgen med henne även om det inte leder till mer än en bio och blyga kramar, om det inte får leda till mer, för att det skrämmer henne och den lilla köttätande hamstern inuti som inte klarar av mer starka känslor för det här året. Och förhoppningsvis mer prat in på småtimmarna. Fast på riktigt den här gången.

Hon kommer. Det måste hon. Så nu är jag hemskt nervös över hur jag ska kunna toppa frukosten från senast.

Åtgärder

Information

Kommentera

