How many roads?

31 10 2005

Jag har helt resignerat inför telefonförsäljarna. Härom veckan, när jag var bakfull, gick jag utan knot med på att byta elleverantör. Det var helt enkelt alternativet enligt minsta motståndets lag. Trodde jag. Sen påmindes jag om det nya ofoget med ”ljudkontrakt”. Det är när man anmodas tala in ett sorts medgivande för en vara eller en tjänst. Idag gick jag, av bara farten, med på att få ett knippe kalsonger skickade till min hemadress. Det berodde mest på att den stackars försäljarkvinnan lät så nervös och darrig på rösten. Jag drabbades av empati. Jag förstår ju att hon hellre skulle vilja tjäna sina pengar på något helt annat sätt. Precis som jag hellre hade velat att det var Björnkvinnan som ringt, som jag först trodde.

Idag har jag ägnat mig åt en sorts ickejournalistik, med vilken jag har skrivit en ganska lång artikel om en icke-nyhet. Även om den förvisso hade viss relevans om man ser till helheten. Men jag kände mig ändå lite smutsig. Men det berodde kanske mest på att det kändes lite konstigt att ringa upp samma tränare två gånger samma dag. Och att agera tipsare. Men hon verkade i alla fall tacksam.

Sedan kom det ändå ett mess från Björnkvinnan. ”Ring mig. Om du vill.” Jag ville. ”Står det ett par sjyssta pjuck vid dörren på morgonen så visst fan går man sväng med dom. Kanske en långpromenad, kanske – om de är bekväma – man kan ha dem länge på sin Vandring Genom Livet. Det vet man inte förrän man provat.

Det är klart jag vill ha en sådan kvinna i mitt liv. Att dryfta det djupt allvarliga och det direkt fåniga med. Genom natten. Även om – eller kanske särskilt som – hon alltid fnissar så gott bara jag yttrar det magiska ordet. ”Mjulk”.

Men vilken typ av sko är jag?


Åtgärder

Information

Kommentera

