God morgon, herr Ågren

30 10 2005

Jag hör ibland om konstnärer som påstår sig skapa sina bästa verk på fyllan. Jag tillhör inte dem. När jag är full är jag korkad. Och patetisk. Jag bör avhålla mig från att skriva när jag är full. Men det kan jag inte. Jag skickar gladeligen opassande SMS och skriver inlägg på internet. Fast jag absolut inte borde. Nu vill jag inte påstå att jag är en konstnär heller. Jag ville bara ha en lämplig ingång. Jag har börjat missbruka In medias res-inledningar så jag måste prova något nytt.

Vi firade Agnes, 2 dagar gammal. Det var ganska stillsamt. När det är stillsamt tar alkoholen hårdare eftersom man just inte gör av med någon energi. Jag har ett svagt minne av att jag kräktes mitt under ett telefonsamtal i natt. Jag är inte så noga vad gäller telefonhyfs, där är jag ganska tolerant, men jag antar att även den tolerante bör dra gränsen strax innan telefonspyor. Nåja. Hon var mycket finkänslig. Frågade bara ifall jag just kräktes och styrde sedan in samtalet på något annat. Tror jag, jag minns faktiskt inte riktigt.

Åtgärder

Information

Kommentera

