Ett scoop och heminredning

29 10 2005

– Var försiktig med vad du skriver nu när jag råkade bli så frispråkig. Jag kan ju få sparken!
Vilka härliga ord. Jag kände mig som en alldeles riktig journalist. Egentligen bekräftade han bara saker som jag redan hade tagit reda på, men en kommentar är ju bra att ha. Han slapp stå för något citat om affären. Sett ur ett större perspektiv var det förstås inget större avslöjande, men det var kul att göra det. Trots att vi sponsrar laget i fråga.

Däremot missade jag upplösningen på transferdramorna. Det var lite av sista fighten. Idag kommer den sista upplagan av konkurrenten ut. I framtiden kommer det inte att bli lika viktigt att vara snabb på nyheterna. Trist. (Och att en handfull duktiga sportjournalister med god kunskap om lokalidrotten nu blir arbetslösa lär ju inte göra susen för mina möjligheter att få ett mer fast jobb.)

Jag struntar i Stockholm. Jag har inte haft en hel ledig helg här hemma på tre månader, så är dags nu. Dessutom råkade jag impulshandla bort fem tusen igår. Men mitt nya vardagsrum blev mycket mysigare nu. Soffmodellen har jag redan provhånglat i så jag vet vad jag får. Den går dessutom alldeles utmärkt att sova i.

Åtgärder

Information

Kommentera

