Råttor också!

25 10 2005

Men Che är ju bara en jävla terrorist, väste Lasse, när den gamle mittbackens läsvanor kom på tal. Det var naturligtvis den gamle vänsterbacken med den vassa pennan som inspirerat honom. Ja, så måste det vara. Jag hade inte på mig min Che-tröja idag. Men sist jag gjorde det berättade Fredrik anekdoten om när han träffade en släkting til fotografen av det fotografi som senare skulle komma att bli en ikon. Och en t-shirt. Ja, man vet inte riktigt vad man ska tro på längre.

Henrik berättade anekdoten om den gången han skulle intervjua Per Elofsson.
– Det tar inte mer än tio minuter, sade Henrik.
Per skrattade. Sådär som när man just hört något otroligt löjligt. Nej, den som ville intervjua Per på den tiden fick springa bredvid honom. Eller ringa honom när han körde bil. För då kan man inte träna, då finns ingen värdefull träningstid att förlora. Det är många som säger att det var en dopad tysk som knäckte Per, men sanningen är väl den att det bara var han själv som tvingade honom att pressa sig in absurdum.

Imorgon är det vissst utlyst en presskonferens. Jag antar att Per tänker avslöja att karriären är över.

Apropå informativa mail så hittade jag ett i lådan idag från Råtthjälpen. Så mycket meningslös godhet det finns. Råtthjälpen ernjuder kostnadsfritt rehabilitering, kastrering och omplacering av sällskapsråttor. Rikstäckande. Så fint.

Jävla snö.


Åtgärder

Information

Kommentera

