Någon måste ha baktalat Ron O.

22 10 2005

I slutet av Processen skjuts Josef K i ett stenbrott. Är det vad jag har att vänta mig också? Nu är mitt förhållande till Myndigheterna inte riktigt lika absurt som i Kafkas värld, men bra nära. Jag skrev klart min överklagan igår. Bara för att bli informerad om att min avstängning inte gäller längre. Så då var den bara tidsbestämd då? Fyra ynka dagar är allt de har ryckt. Märklig är världen. Jag får väl ta och ringa på måndag. Handlar det bara om fyra dagar så är det kanske bäst att jag behåller min överklagan i den händelse att det skulle uppstå en liknande situation i framtiden. I mitt huvud mistänker jag att den som har mage att ifrågasätta Myndigheters beslut lätt kan få en stämpel av Rättshaverist över sig på Myndighet i fråga. Och det vore ju trist.

Jag har tittat på hål i veckan. Nästan en hel dag letade jag feta, coola värstinghål med Google Earth. Ryssarna är grymmast på hål. De är rundast, mest symmetriska, och djupast. Satan vad coolt det kan vara med hål. Någon startade en diskussion om de balla hålen på ett interenetforum och det blev som en drog. Jag var tvungen att titta in flera gånger om dagen för att se vad som sades om hålen. De fina hålen. Jag medger att det kändes lite fånigt till en början. ”Jaha, här sitter jag och snackar om hål på internet”, tänkte jag.

Jag berättade för några väninnor om hålet, men de förstod ingenting. Jag tror därför att jag börjat nosa på den inre essensen av grabbighet. Det är nog så att bara en kille kan förstå att hålet MÅSTE grävas. Och att man inte behöver någon som helst anledning. Och när man väl har börjat gräva så är det nästan omöjligt att sluta. Vilket också är min teori om det ryska hålets uppkomst.

Här är hålet. Se så fint det är!

Idag är en tung dag. Både damallsvenskan och superettan spelar sista omgången. Det blir mycket text. Förhoppningsvis har jag en bättre dag idag än igår, då jag först feldaterade tidningssidorna så att gårdagens tidning var på väg till tryck innan någon upptäckte misstaget, och sen åkte till fel hall när jag skulle bevaka en match. Det är Martin Stenmarcks fel. Det blir stryk sen, Martin, det vet du.

Åtgärder

Information

Kommentera

