Nej, det händer inte mycket här inte

19 10 2005

– Åh, herrejävlar, det var det värsta jag har sett, skrattade den allsvenske mittbacken då han klev ut ur duschen.
Vi pratade förstås om
Abdel. Det var ett tag sen sist. Men Lasse var ju med på den tiden.
– Tränaren pratade en massa och ritade en massa streck och jag fattade ingenting. Jag bara gick ut och sprang.
Sedan hade han tydligen försvunnit spårlöst ett tag. Det var nu information för mig. Enligt ryktet på grund av att han hade vänslats med en syster eller flickvän till någon i ett av invandrarlagen. Men det kanske är rykten man får räkna med när det handlar om en legendar vars mest minnesvärda citat var:
– Det är bara Guds gåva till lilla mig.
Ja, det var länge sedan det fanns nån riktigt skön typ i lokalfotbollen. Dags att byta sport igen, Abdel?

Igår småpratade jag med en pingislegendar medan han smaskade på en banan. Jag var knappt född när han spelade sin första EM-final, men han kan fortfarande utklassa de flesta. Men bordtennis kommer aldrig att bli en stor publiksport. I alla fall int ei serieform. Min fotograf hade inga invändningar mot den domen.

Höst på min planet. Det är lite långtråkigt här i Mellansverige. Nu vill jag ha hit mina murvlor.

Åtgärder

Information

Kommentera

