En annan björn

30 09 2005

Mannen som gav hockeyarslet ett ansikte har återvänt till våra sidor. Namnet kommer sig av hans ohemula förmåga att täcka upp en hel försvarszon bara genom att skjuta ut bakpartiet. Han härjade som bäst på den tiden när det fortfarande kunde spelas hockey i staden utan att publiken behövde känna obehag. Det var Miljonkedjan, Krobbe Elvisp, Nisse Björk och Hårde Hardy. Det känns som en helt annan tidsperiod. Ja, och dess största supporter jobbar nu som datasupport på samma tidning som jag. Allt är föränderligt, på min ära.

Annars var vardagen lika jävlig som vanligt. Jag drabbades av byråkrati idag. Och av posten. Posten har haft något emot mig hela året, som den uppmärksamme läsaren av dessa hjärnspyor säkert känner till. Den här gången har de slarvat bort en handlingsplan, som jag slet med att fylla i under uppemot en timme. Nu måste jag göra det igen. För jag har blivit avförd från Af. Min handläggare, den så excentriske, hade ingen lust att göra något åt det just idag, ty han befann sig på Bokmässa. Ja, sen skulle förstås A-kassan ha ett kryss också. Att bara ringa är ju, som bekant, inte ett alternativ för dom. De få sitt jävfla kryss.

Men jag ska inte klaga. Jag är ju bara arbetslös på pappret, så några pengar går jag inte miste om. Och livslust är ändå tämligen överskattat. På hösten.


Åtgärder

Information

Kommentera

