Förr eller senare dör jag. Det är så jävla orättvist!

19 09 2005

Det väntade, men sedvanligt blytunga höst-tungsinnet har kommit över mig likt en blöt filt, sedan några dagar. Förlamar min kreativitet och energi. Slutarökaplanerna förpassades genast till hyllan. Jag vet mina begränsningar. Jag hoppades att en jobbhelg i högt tempo skulle lindra tyngden, men allt det gör är förskjuter den en stund. Nå, jag ska inte klaga. Igår gjorde jag ett par fnissiga fjortisar till drottningar på sina skola. Det var nån ungdomstävling i friidrott. Ikväll hedersuppdraget, toppfotbollen. Jag ville hellre lägga mig i soffan, dra en filt över mig, och stirra upp i taket. Men ibland måste man offra sig för konsten.

I förra veckan frågade mig Björnkvinnan hur det kom sig att jag var singel. Jag som är så söt, smart och rolig. Ikväll fick jag ett SMS. Hon vill inte ha en relation just nu. (Just nu? Med mig? Vilken typ av relation?) Det är därför jag är singel, kära du.

Åtgärder

Information

Kommentera

