Tutt tutt

9 09 2005

I veckan gick diskussionen hög på redaktionen. Danstruppen, vars namn ska få förbli anonymt här, var föremål för en telefonintervju, och var inte sena att skicka oss en ”truppbild” så att de skulle kunna få lite uppmärksamhet. Och lita på att de hade fått uppmärksamhet om vi hade publicerat bilden, hädanefter kallad ”Tuttbilden” på redaktionen. Vår nestor ville att vi skulle hänga upp den på väggen åtminstone. Det roligaste var när min kollega Hanna, som skött intervjun, berättade att truppledaren klagat över hur jobbigt det är med det alltid ska anspelas på sex inom dansen. Och att det är truppledaren som står för både koreografi och dräkter. Och att truppens medelålder ligger på 18-19 år.

I onsdags upptäckte jag att man inte kan surfa in på The Suns hemsida från jobbet. Jag var nyfiken på vilka krigsrubriker de kunde tänkas ha om Svennis, men möttes bara av tuttar överallt. Det har varit mycket tuttar i veckan.

Det är sorgligt, men min tid på sportredaktionen lider mot sitt slut. Imorgon är min sista dag som ordinarie. Min kollega Fredrik hjälpte till att sammanfatta det hela genom att konstatera att jag stått för sommarens två mest överraskande artiklar. Dels den bizarra grejen på ”Motorprinsen”. Den som jag egentligen inte alls ville göra. Och dels det jättestora reportaget på det semilokala basebollaget, som helt ohemult gavs en halvsida på första uppslaget. Sportchefen hade vissa invändningar mot nyhetsvärderingen där, vill jag minnas.

Nå, ett slut är ju bara en ny början. Jag är redan kallad till intervju på landets största kvällstidning. Synd bara att jag brukar göra betydligt sämre ifrån mig på anställningsintervjuer än på skriftliga ansökningsbrev.


Åtgärder

Information

Kommentera

