Var är Nisse Björk?

29 08 2005

Vet hut, säger jag! Era hamburgare må vara tjocka och saftiga, men de är fan inte värda 25 pengar! Jag har varit på ishockey. Under protest. Uppvuxen, som jag är, med tämligen habil ishockey så skär det i hjärtat att behöva se idrotten spelas på handikappnivå. Men även om hockeyn är flepig är publiken sig lik.
– Nita bonnajäveln!
– Gör det ont, din fan?
Nej, det sistnämnda var det nog en spelare som undrade. Andra undringar: Vad hände med det gamla hederliga ”bentackling”? Och vad ända in i Runar Søgaard är ”kneeing”? Knäning? Vem är det som hittar på alla dessa ohemult fåniga engelska smeknamn på lagen? Hur kan en tränare stå och vara bekymrad över sitt ”oerhört kompetenta” lags underskattning av motståndarna när samma lag alldeles nyss har fått alldeles väldigt mycket smisk av ett annat hyfsat kompetent lag?

Alla dessa frågor bleknar förstås när det är dags att skriva rapport. Vinterstadion? Toyotahallen? Obolhallen? Isahallen? Vaffan ska stället heta egentligen? Finns det ingen som vet? Och i hur många artiklar kan man undvika att ta ställning i den svåra frågan?

En lågpannad individ har snattat min cykel. Det är sånt man får ta när man jobbar mellan två krogar. Jag vill att min nästa cykel ska vara svart, som min själ, eller röd, som min passion.


Åtgärder

Information

Kommentera

