Jag, jag, jag!

25 08 2005

Jag börjar så sakteliga bäva för slutet på mitt sommarvikariat. Och till min båtnad märkte jag i förra veckan, då jag hade hela tre lediga dagar i följd, att jag längtade till jobbet. Det måste väl ändå vara ett gott tecken? Då hade jag vitt och brett berättat för alla som ville lyssna hur mycket jag älskar mitt jobb. Så naturligtvis kom det ett par tunga dagar på det. Det var ganska väntat.

Jag har även, i min stora optimism, anmält mitt intresse för ett vikariat till hösten. På Åsikter! Vem torde vara mer lämpad som åsiktsredaktör än någon som spenderar i stort sett all sin vakna fritid på diverse diskussionsforum? Ingen, säger jag. (Jo, det finns förmodligen mångamånga som skulle passa bättre, men det låtsas jag inte om.) Jag utgår från att min enda chans att faktiskt få vikariatet är att ingen annan på tidningen är ett dugg intresserade av att ”fortsätta utveckla denna viktiga sektion”. Håll edra tummar för mig.

Åtgärder

Information

Kommentera

