Det etiska dilemmat inom journalistiken

8 08 2005

Det var lite konstigt, men jag kände mig en smula smutsig. Jag förväntades skriva en drapa om motorsport, vilket är lite otäckt i sig, eftersom mitt motorsportintresse är i det närmaste obefintligt. Men det var inte för att jag tvingades belysa min okunnighet som jag kände obehagskänslor.

Nej. Det var Carl Philip.

Det var lite så det kändes – bevakar man ett reklamjippo med Carl Philip inblandad så spelar det liksom ingen roll om det faktiskt har vissa idrottsliga kvaliteter. För då känns det som om man sysslar med skvallerjournalistisk. Jag måste duscha!

Åtgärder

Information

Kommentera

