Flottets roll inom idrotten

1 08 2005

Vi skyller på H, bestämde vi när vi insåg att dataavdelningen kanske skulle komma att ha synpunkter på vår ”research”. Ingen kan väl misstänka henne? Men vad gör man när det lokala damlaget försöker värva en australisk landslagsspelare? Jo, man letar upp ”Mathildas” gamla nakenkalender.

Nej. Hon fanns inte med. Skit också.

Boulefolket har satt sina klor i mig. Ibland måste man ge utrymme till mindre sporter också. Eller, tja – fylla ut, är väl det rätta ordet. Då ringde boulefolket. Många gånger. När boulefolket fått in en fot gör de sitt bästa för att slingra in resten av kroppen också.
Någon bad mig höra av mig till er för att ge lite historik.
Jo, jag tänkte bara ringa och berätta om den där grejen vi har imorrn vid Boulodromen. Ifall ni vill skicka en fotograf?
Hej. Jag tänkte bara tipsa om några webbsidor…

Jag är nu inte bara redaktionens dansexpert. Jag är även boulexpert. Jag skulle aldrig ha nämnt att jag råkade ha vägarna förbi SM på Heden förra året när jag råkade bo i Göteborg. Jag är förresten redaktionens basebollexpert också. Tänk om killen jag pratade med i över en halvtimme om elitserien i baseboll kände till mina åsikter om baseboll. Baseboll, påstod jag, spelas av sönderdopade lönnfeta hillbillies med flottigt hår och lönnfeta latinamerikaner med flottigt hår och japaner som tjänar jättemycket, och åses av lönnfeta hillbillies med flottigt hår.

Men det sade jag aldrig.


Åtgärder

Information

Kommentera

