Vardagsglädje

11 07 2005

Jag tror att jag har nämnt min vän Tommy här tidigare. Han är bra, Tommy, för han har en förmåga att alltid hamna i udda situationer. Som i helgen exempelvis. Om detta fick jag höra under en förvirrad SMS-konversation i förmiddags. Den gode Tommy befann sig på balkongen till sin nya dyra lägenhet. Med gipsat ben. Varför, undrade jag? Jo, berättade Tommy, jag råkade stöta på fel tjej i helgen. Jag fick stryk.

Bara det var ju häpnadsväckande. Jag trodde inte att sånt verkligen hände på riktigt. Att någon, på fullt allvar, kan snea till av totalt överdriven svartsjuka.

TITTAR du på min tjej?!?” *galen blick*
Nejnejnej, inte allsintealls!” *flackande blick och svettdroppe i pannan*
Jag såg väl förfanattdu GLODDE!” *bröstar upp sig, går upp i falsett, och visar tänderna*
Hehe! Jag bara tyckte jackan var snygg…” *backar nervöst* ”Tänkte köpa en sån åt…
*tjåff*

Min vän Tommy har en förkärlek för spanjorskor – han har bott i Katalonien i omgångar. Jag gissade att Tommy råkat säga fel sak till den överbeskyddande brodern, eller den jättemacho, men lite osäkre, pojkvännen till en latinsk skönhet. Det har man ju hört att sydlänningar har temperament, om jag nu får tillåta mig att vara lite fördomsfull.

Nej, svarade Tommy.
Så vem var det då, frågade jag. Vem fick du stryk av?

– Mamman…

Good old Tommy! Honom kan man lita på!

Åtgärder

Information

Kommentera

