Gerts rymdpruttar och annat jag klarar mig utan

1 03 2005

Mitt nya jobb tvingar mig understundom att lyssna på kommersiell radio i hela dagar. Det har lett till att jag kommit på mig själv med att käfta emot radion. Ett märkligt beteende kan tyckas, men jag måste ju få utlopp för mina aggressioner på något sätt, när jag inte kan gömma mig, inte kan komma undan. Det kan t ex vara så att att den irriterande klämkäcka kvinnan på Radio Rix säger nåt i stil med ”Och snaaart spelar vi Jill Johnssons nya låt. Och den är riktigt bra!” varpå jag bara MÅSTE muttra nånting om det absurda i det påståendet. (De konstiga blickarna jag får parerar jag med ett förvirrat leende.)

Idag fick jag ett lättare utbrott efter att ha tvingats lyssna på countrysångerskan Wynonas avgrundsusla tolkning av ”I Want To Know What Love Is” TVÅ gånger. Kom tillbaka, Foreigner! Allt är förlåtet. Allt det där elaka jag sa, jag menade det inte! Men något kanalbyte lyckades jag inte förhandla fram. Jag får helt enkelt införskaffa en mp3-spelare. Proppar kanske kan lindra smärtan fram tills dess? Jag klarar helt enkelt inte av fler ”nyhetssändningar” om jätterelevant flodhästdöd i Afrika.

Egentligen skulle jag kunna fylla flera A4-sidor om det omänskliga i att påtvingas reklamradio, men allt det där känner ni ju redan till, så jag passar denna gång.

Åtgärder

Information

Kommentera

