När tjockman kom till byn

10 01 2005

Ja, jag fick nog av fyra dagars ledighet. Som den värsta Ernst ordnade jag och donade så det stor härliga till på den fjärde dagen. Lite som Gud, skulle man kunna säga. Men så här i efterhand ångrar jag lite att jag inte ingav mig i nåt trettondagsfestande. Om man ska döma av några av mina bekanta så var det en bra helg för trekanter. *rodnar*

Så idag släpade jag mig ur sängen tidigare än vanligt för att bowla med kollegorna. Jag är en ganska dålig bowlare, men den efterföljande lunchen var mycket smaskigt och späckig. Vilket för oss till nästa ämne.

Jag noterade i veckan att jag har fetat till mig. Jag borde göra nåt åt det, men jag är rädd att det skulle inverka menligt på den värdefulla tid under vilken jag sitter på arslet. Jag märkte att det var allvar när det blev lite obekvämt att halvligga i soffan. Det var liksom som att sidofläsket var i vägen. Det hela är ganska märkligt med tanke på att jag inte gillar att äta. Det är bara ett nödvändigt ont.

Jag måste snart bege mig ut igen, ety jag har kvällsskiftet. Jag slår ihjäl timmarna med att läsa det senaste om årets första sköna forumskandal. Det var längesen det dök upp någon sån som var så rolig att följa, så trevlig att frossa i. Trots att jag inte alls är ens löst inblandad i den. Ja, och sen kommer jag nog att klappa mig lite på magen och låta uh.

Igår slutade den söta praktikanten som jag knappt fick tillfälle att prata med. Hon avslutade med att vara isprinsessa i ett reportage och bjöd på hembakade chokladkakor. Och fick den traditionella avtackningsväskan med små souvenirer i. Är det jag som kommer härnäst tro? Vad sker då. Jag såg att Betong & Ballast söker journalist. Det känns…. tungt på nåt sätt. Hårdnischad journalistik är underskattade saker, sanna mina ord.


Åtgärder

Information

Kommentera

