Hair och nu

29 02 2004

Det är synd och skam – jag har inte gjort det än! Men en vacker dag ska jag ta mig tid. Men inte idag, trots att denna dag faktiskt är ganska vacker. Solen skiner, och det är så där lagom friskt i luften. Sådär som det kan vara när det börjar kännas som vår, men ännu inte riktigt har blivit vår. Då ska jag ta en långpromenad runt omkring det område jag bor i. Då ska jag undersöka ifall de bergiga kullarna bortom höghusen verkligen är så lämpliga att drickas öl på som man kan tro då man ser dom på avstånd. Då ska jag se vad som döljer sig bakom de lite lägre höghusen bredvid ändstationen för spårvagnen. Kanske finns där nåt spännande?

Inte för att mitt torg nedanför lägenheten är helt utan intresse. Vi har exempelvis en vävstuga som minsann är öppen mellan 18 och 20 hela två dagar i veckan. En frisersalong som alltid är tom. All bråte som döljer insynen i den tomma lokalen som tidigare tycks ha härbärgerat Huberts Livs, vem har ställt dit den? Och var har Hubert tagit vägen? Utkonkurrerad av närbutiken intill? Har han kanske lämnat förorten helt, och etablerat sig någon annanstans. Eller har kanske Hubert bytt inriktning och sysslar nu med nånting helt annat? Kanske var Hubert redan innan någon annanstans ifrån? Var det kanske parkeringsavgiften på tre kronor i timmen, dygnet runt, alla dagar i veckan, som drev bort honom? Jag är rädd att jag aldrig kommer att få veta. Länge sedan tycks det ha varit iallafall, sedan Hubert gav upp, så smutsiga som rutorna är i det som en gång var Huberts Livs.

Men inte idag. Idag ska jag inte låta tankarna vandra fritt under en långpromenad. Inte heller ska jag sitta framför monitorn och knappa in meningslösheter som ingen ändå orkar läsa. Nej, inget sånt. För nu skall här studeras källkritikens horisontella beroendekriterium. *Beslutsam min*

Åtgärder

Information

Kommentera

