Stäm är en fridfisk och heter Leusiscus leusiscus på latin

22 02 2004

Jag tycker egentligen inte om snön. Jag hoppades att våren var på väg. Men visst är det ganska vackert att se snön singla ner och täcka den lilla skogsdungen jag har på baksidan av huset där jag bor. Jag slipper iallafall se all den bråte som samlats nedanför. Snön har nu täckt alla de gamla leksaker som samlats där nere. Jag slipper se de blå kalsongerna, de kalsongblå kalsongerna, som av mystisk anledning har hamnat nedanför min balkong. Det har hänt att jag stått där ute, på min balkong på fjärde våningen, och funderat ut möjliga scenarion som kan ligga bakom de blå kalsongerna som ligger i min skogsdunge.

Ett svartsjukedrama? Ett abrupt avslutat infall? Ett pojkstreck? En genant olycka? En kraftig vindpust? Vad gör de där? Vad har de för historia att berätta? Vad är hemligheten bakom de kalsongblå kalsongerna i min skogsdunge? Är det ens meningen att jag ska få veta?

En vacker dag ska jag ta reda på vad det är för en blinkande mast jag ser om jag lutar mig ut åt vänster på min balkong. Eller kanske inte. Livet känns lite mer spännande när saker och ting är ovissa. Ovissa som blå kalsonger på en bakgård i norra Kortedala.

Jag behöver en deadline. För mycket tid.

Åtgärder

Information

Kommentera

